Logo veteránweb

...místo pro všechny příznivce veteránů

Veteran web auto
Mapa okresů Přihlásit Registrovat


Pro spolujezdce

Zvýšení konfortu při jízdě na motocyklu se zabývá článek s názvem "Pro spolujezdce" v časopisu Svět motorů 4/64

Nevýhodou motocyklů všeobecně je, jezdec je přímo vystaven povětrnostním vlivům. Proto různá družstva začala vyrábět na motocykly štíty a kryty. Já jsem si na svůj motocykl pořídil kryt, který vyrábí Lidové družstvo v České Třebové. Ale co spolujezdec? Ten je obvykle za deštivého počasí zamazán nečistotami, stříkajícími od zadního kola. Zhotovil jsem si proto na svém motocyklu postranní kryty zadního kola.

 

 

Kryty jsou vyrobeny z plexiskla *) a každý je na přední straně otočně přichycen stěžejkou a dvěma objímkami k zadnímu teleskopu. Horní hranu plexiskla, které sleduje tvar blatníku, jsem opatřil tvarovou gumou na zasklívání automobilových oken. Kryt je pak vzadu uchycen nejlépe vroubkovanou nebo křídlovou maticí k držáku, přišroubovanému na konci blatníku. Mezi plexisklo a matici doporučuji dát gumovou podložku, aby se matice neuvolňovala.

Uvedené zlepšení mám na svém motocyklu již rok a přesvědčil jsem se o jeho výhodách. I při velmi špatném počasí jsme já i spolujezdec čistí tak jako při jízdě na skútru. Zadní kolo je při odklopení přístupné a případně znečištěné kryty se dají bez nesnází umýt.

 

Zdeněk Papoušek

Chromeč 159, okr. Šumperk

Zdroj: Svět motorů 6/1964

*) Pozn. red.: Plexisklo je křehké, poměrně drahé a za určitý čas jehop povrch poškrábe písek natolik, že je neprůhledné. Proto doporučujeme zhotovit kryty z jiného materiálu (umakart, skelný laminát, tenký plech apod.), který je pak možno barevně sladit s barvou motocyklu.



Vložil: Redakce

Náhradní díly na veterány Vyroubal

Soubory cookie nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s využíváním vašeho souboru cookie.

Rozumím